«Хочу бути добрим пластуном новаком. Прошу прийняти мене до новацького гурту».
З цих слів розпочинаються Велика гра для тих, кого Пласт приймає у свою команду в найказковішому віці. Так, саме новацтво вивчає велич світу через ірги, що містять елементи казковості, музичності, спорту та великої любові до Бога та України.
Виховна метода Пласту реалізується засобами пластового виховання – широкою, поступовою програмою дій, що пристосована до всіх умов. Це – невичерпне багатство засобів, що відповідають кожному вікові, кожному зацікавленню новакові і кожній потребі виховника, відповідно до обставин.
Інколи говорять, що метою Пласту є виховувати, бо це виховна організація. Насправді, мета, до якої прямуємо
ми, це — добрий громадянин. Виховання — це засіб, який веде до мети. Це швидше завдання на час пластування,
ніж ціль. Виховувати у пластовій методичній системі означає створити відповідне середовище і відповідні засоби
для цілеспрямованого самовиховання.
Самовиховання — це процес постійної праці над собою. Пластуни і пластунки остаточно відповідають за свій всебічний розвиток та вироблення свого характеру. Праця в групі є невід’ємною частиною самовиховання і включає вміння спільно діяти, організовувати заняття, взаємно дбати один про одного. У цьому процесі новацтву допомагають виховники і відіграють роль братчиків (сестричок), скеровують самостійну дію молоді в корисний напрям.
Все у Пласті виховує.
Пластові організаційні форми: рій, гніздо, станиця — це прототипи громадських організаційних форм. Його старшина, тобто позиції у пластовій ієрархії — це зразок громадської провідницької системи. Відповідно, обіймаючи ці посади, пластуни вчаться провідництву та громадській активності.
Долучитись до Пласту легко, переходь за посиланням тут та стань виховником для тих, хто поведе за собою інших.